Naukowcy z Uniwersytetu Cornella przebadali efektywności pracy podczas słuchania muzyki. Dzięki badaniu dowiedzieli się także jakiej muzyki w pracy powinno się słuchać. Uczestników badania postanowiono podzielić na trzy grupy. Pierwszej grupie odtwarzano Brown Eyed Girl – Van Morrisona i Walking on Sunshine – zespołu Katrina and the Waves, drugiej nagrania heavymetalowe, a trzeciej nic.
Okazało się, że muzyka wpływa na produktywność podczas pracy., a także chęć współpracy z innymi osobami - to właśnie osoby z pierwszej grupy. Dlaczego? Słuchanie muzyki uwalnia w naszym mózgu dopaminę. To właśnie muzyka jest idealnym lekarstwem na tzw. „popołudniowy kryzys w pracy”, pobudza umysł niczym filiżanka mocnej kawy.
Jeżeli wykonujesz monotonną pracę to też badania będą dla Ciebie szczególnie istotne. Według badań Applied Ergonomics pracownicy wykonujący powtarzalne czynności byli dużo bardziej dokładni i popełniali zdecydowanie mniej błędów, kiedy pracowali przy muzyce.
Naukowe potwierdzenia słuszności słuchania muzyki w pracy już mamy. Czas zadać sobie pytanie czego posłuchać, aby wyzwolić w sobie tę produktywność? Podajemy kilka pomysłów ze względu na gusta i preferencje muzyczne – podobnie stworzyliśmy nasze playlisty z muzyką do pracy.
Pobudza i przyspiesza proces reakcji. Podczas słuchania występuje tzw. „efekt Mozarta”, który zapewnia nieznaczną poprawę zdolności przestrzennych i inteligencji ogólnej.
Ten rodzaj muzyki jest szczególnie polecany dla osób, które w swojej pracy muszą się skupić ponieważ jest ona zaprojektowana w taki sposób, aby nie odciągać uwagi od akcji, która dzieje się w grze.
Nie rozprasza, jest dynamiczna i pobudza do działania.
Relaksują i pomagają skupić na wykonywanej pracy.
Muzyka inspiruje, pomaga się skupić oraz nadaje pracy tempo - słuchanie jej podczas pracy jest bardzo pożyteczne - pomoże skupić się Twoim pracownikom. Sprawdź jaką muzykę wybrać do lokalu i dowiedz się jaką muzykę odtwarzać w hotelu i restauracji. Pośród wielu gatunków muzycznych na pewno znajdziecie taki, który pasuje do Waszego profilu pracodawcy i sprawi, że efekty pracy będą dużo lepsze.
Jeżeli jesteśmy lokalem usługowym to warto pamiętać o takich wartościach dodanych, jak zwiększenie efektywności zakupowej wśród klientów (tzw. marketing sensoryczny lub audomarketing). Każdą muzykę można znaleźć albo na YouTube (przeczytaj o wysokich opłatach ZAiKSu a odtwarzanie YouTube) albo przez muzykę na licencji CC, czyli wolną od opłat. Skąd wziąć odpowiednią muzykę do swojego lokalu? Na to pytanie odpowiedź znajdziecie w tym artykule.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET